میلگرد چیست؟
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

میلگرد چیست؟

میلگرد نوعی فولاد تقویت‌شده یا فیبر پلیمری است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن یک ماده بسیار قوی در برابر فشار است، اما در برابر کشش بسیار ضعیف است. میلگرد با افزایش مقاومت کششی بتن، به آن استحکام و دوام می‌بخشد.

انواع میلگرد

میلگردها بر اساس شکل، روش تولید و ویژگی‌های مکانیکی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

بر اساس شکل: میلگردها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شوند. میلگرد ساده دارای سطح صافی است، در حالی که میلگرد آجدار دارای برجستگی‌هایی روی سطح خود است. برجستگی‌های روی میلگرد آجدار باعث افزایش چسبندگی میلگرد به بتن شده و از جدا شدن میلگرد از بتن در اثر نیروهای کششی جلوگیری می‌کند.

بر اساس روش تولید: میلگردها به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم می‌شوند. میلگرد نورد گرم از شمش فولاد در دمای بالا تولید می‌شود، در حالی که میلگرد نورد سرد از ورق فولاد در دمای پایین تولید می‌شود. میلگرد نورد گرم دارای مقاومت کششی بالاتری نسبت به میلگرد نورد سرد است.

بر اساس ویژگی‌های مکانیکی: میلگردها بر اساس ویژگی‌های مکانیکی خود به انواع مختلفی از جمله میلگردهای ساده، میلگردهای آجدار، میلگردهای کششی، میلگردهای تسلیم‌شده، میلگردهای ضدزنگ و … تقسیم می‌شوند.

کاربردهای میلگرد

میلگردها در کاربردهای مختلفی از جمله ساخت سازه‌های بتنی، پل‌ها، ساختمان‌ها، سدها، جاده‌ها و … استفاده می‌شوند. میلگردها همچنین در ساخت تجهیزات و سازه‌های دریایی نیز کاربرد دارند.

اهمیت میلگرد

میلگرد یکی از اجزای اصلی سازه‌های بتنی است و نقش مهمی در استحکام و دوام این سازه‌ها ایفا می‌کند. استفاده از میلگرد با کیفیت و استاندارد در ساخت سازه‌های بتنی ضروری است.

نگهداری میلگرد

میلگردها باید در محیطی خشک و به دور از رطوبت نگهداری شوند. قرار دادن میلگردها در معرض رطوبت باعث زنگ زدگی و کاهش مقاومت آنها می‌شود.

 





:: برچسب‌ها: آهنین افلاک , فولاد تجارت افلاک , تیرآهن , میلگرد , نبشی و ناودانی , خرید آهن , فروش آهن , محسن کاکولوند , عارف کاکولوند , گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: